Verhuizen van de website (hosting)

De volgende mail kreeg ik in mijn inbox. Even ter informatie van jullie – de bezoekers!

Geachte Heer W.G. Oosterveen,

Hierbij vragen wij graag uw aandacht voor het volgende, betreffende uw website elkana.nl:

Zoals u van ons bent gewend leveren wij u een snelle en betrouwbare hostingservice voor een zeer concurrerende prijs. Om deze snelheid en betrouwbaarheid te kunnen blijven garanderen is het noodzakelijk dat wij zowel hard- als softwarematig alle systemen onderhouden en up-to-date houden.

Van dit onderhoud merkt u normaal gesproken helemaal niets. Voor de komende onderhoudsbeurt zullen wij echter het onderstaande gaan uitvoeren:

Vervanging hardware
Alle belangrijke onderdelen van de server waarop uw website elkana.nl staat (harde schijf, koeling, etc.) zullen worden gecontroleerd en eventueel vervangen. Hierdoor verminderen wij de aanwezige kans dat er uitval ontstaat door hardware problemen.
Wijziging mapindeling
Dit is noodzakelijk om nieuwe software op de server te kunnen gaan gebruiken, waardoor uw website sneller, stabieler en veiliger zal werken.
Tevens zult u in de loop van dit jaar merken dat u door deze wijziging meer mogelijkheden krijgt om uw account zelf te beheren (via onze website) zoals het uitbreiden van uw bestelling, het wijzigen van wachtwoorden, etc.

Om deze wijziging met zo weinig mogelijk overlast door te kunnen voeren. zal uw website worden gekopieerd naar een nieuwe webserver. Dit proces hebben wij intern uitvoerig getest, waarbij wij geen (grote) problemen hebben kunnen constateren.

Om eventuele uitval of problemen nog verder uit te sluiten gaan wij gebruik maken van een testfase, hiervoor hebben wij echter uw hulp nodig!

U zult omstreeks 26 februari een e-mail ontvangen met daarin logingegevens voor de nieuwe server zodat u uw site zelf op de nieuwe server kunt uploaden en testen. Mocht het zijn dat u onverhoopt toch tegen problemen aanloopt, kunnen deze (al dan niet met onze hulp) worden verholpen zonder dat uw bezoekers hier iets van merken, uw huidige website blijft dus gewoon bereikbaar.

Vervolgens heeft u drie weken de tijd uw website over te zetten en te controleren. Nadat alles is overgezet kunnen wij uw nieuwe site toegankelijk maken zodat u meteen weer verder kan. Meer informatie hierover vindt u in de e-mail van 26 februari.

Als u zelf de website niet overzet, zullen wij dat in de week van 17 maart (week 12) voor u gaan doen. Uiteraard kunnen wij op dat moment geen 100% garantie aan u geven dat uw site correct werkt.

Indien u nog vragen heeft, kijk dan eerst op onze supportsite (via https://www.hostingdiscounter.nl/support) of neem contact op met een van onze supportmedewerkers (via support@hostingdiscounter.nl of +31 26 36 20 977). Wij verzoeken u vriendelijk uw bestel- en klantnummer te vermelden wanneer u contact met ons opneemt.

Onze supportmedewerkers zijn op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur telefonisch bereikbaar.

met vriendelijke groet,

Het HostingDiscounter Team

One thought on “Verhuizen van de website (hosting)

  1. […] Dit komt doordat mijn hostingprovider mijn website heeft oververhuisd naar een andere server. Zie dit berichtje. Nu is het zo dat ik ooit al problemen heb gehad dat te maken had met de open_basedir en […]

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.