Deze blijdschap duurde echter zeer kort. Nadat ik het toestel 5 maanden in gebruik had kreeg ik hetzelfde defect. De Vivomove toont geen stappenbalk en activiteitenbalk meer. Ook hier hielp resetten niet. Dus wederom contact opgenomen met Garmin op 5 augustus. Hier kreeg ik geen reactie op en dat vond ik vreemd. Op 10 augustus stuurde ik weer dezelfde klacht via de website. Hier kwam, nadat ik een bericht had gestuurd via Facebook Messenger, de reactie op dat ik het toestel op moest sturen omdat het probleem bij Garmin niet bekend was. Hier heb ik direct op gereageerd met de vraag wat de procedure zou zijn. Het antwoord hierop kwam echter pas 14 dagen later, op 24 augustus, nadat ik een boos berichtje heb gestuurd via Facebook Messenger. De welgemeende excuses voor de late reactie. Het was geen onwil, maar de zomerdrukte konden ze helaas niet zo goed aan. Dit vond ik een legitieme reden waardoor mijn boosheid weer zakte. De irritatie bleef: ik gebruikte mijn Vivomove om mijn slaap te monitoren in verband met gezondheidsproblemen en onderzoeken en kon nu al een hele maand niks beginnen. Ik weet dat ik niet afhankelijk van het horloge moet zijn maar dit gaf me in de voorgaande maanden zo’n duidelijk beeld van mijn nachtrust dat ik hem eigenlijk niet kon missen. Afijn, het toestel heb ik opgestuurd met een gratis verzendetiket voor UPS omdat dit de tweede vervanging zou zijn. Kijk, daar begin de service weer! Op 6 september kreeg ik een mail met de mededeling dat de serviceaanvraag was afgerond. In de bijlage kon ik echter niet vinden wat er nu gebeurd was. Geen informatie of het toestel gerepareerd of vervangen zou zijn. Vandaag, vrijdag 7 september, kreeg ik een pakketje van Garmin op de deurmat. Tot mijn grote verbazing dat in het pakketje het nieuwe type Garmin Vivomove HR Sport! Mijn blijdschap was van mijn gezicht af te lezen volgens mijn man. Wat een prachtig toestel!
De boosheid die ik in eerste instantie had kwam door het feit dat mijn tweede Vivomove in een jaar tijd kapot ging. Ook omdat ik mijn gezondheid niet kon monitoren terwijl dat juist op dat moment zo belangrijk voor me was. Echter de service die Garmin toch elke keer heeft gegeven maakt dat ik toch erg te spreken bij over Garmin. De goede service zorgt ervoor dat ik toch bij Garmin producten blijf voorlopig, hoewel dat een week geleden nog de vraag was. Ik hoop echt dat ik van dit nieuwe horloge ontzettend lang plezier mag hebben.